PhD az életről

6/5a Bangkok

2020. november 14. - PHD

Folyt.

Bár ugyanabba a folyóba nem léphetünk kétszer, a történelem viszont ismétli önmagát – már amennyire 5 nap történelemnek számít… Miután a Bangkok Airways járatával Koh Samuiról Bangkokba érkeztünk, az 5 nappal korábban szívinfarktust kapott apukámmal természetesen azonnal a szállodába siettünk. Akárcsak Koh Samuin, itt is épp a bejelentkezést intéztem a recepción, amikor anyukám őrjöngve közeledett: „Meg fog halni! Meg fog halni!” Rohantam anyu után és a képtől, ami fogadott, azóta sem tudok szabadulni: apukám a mosdó kövén összeesve és a férjem a szívét pumpálva felette. Immáron én kiabáltam: „Heeeelp! Doctor! Ambulance! Pleeeeeeeeease!” Aztán újabb szirénázó mentő, újabb kórház, újabb intenzív és újabb életmentő beavatkozás… Ismét késő este volt. Ismét hazaküldtek minket, ám most azzal, hogy aput másnap reggel meg kell és meg fogják katéterezni, méghozzá egy másik kórházban, úgyhogy reggel 6-ra jöjjünk vissza, hogy mellette lehessünk. A világunkat nem tudva taxiztunk vissza a Mission Hospitalból a Prince Palace Hotelbe és foglaltuk el a hatunknak lefoglalt lakosztálybéli szobánkat a férjemmel, ahol anyu és a gyerekek természetesen tövig lerágott körmökkel és kisírt szemekkel vártak bennünket.

img_5185_2.JPGIntenzív osztály, Mission Hospital, Bangkok - apu odabent :(
rmoh9118.JPGPrince Palace Hotel - csak testben voltam ott...

Néhány óra (nem)alvás után ismét egy taxiban találtuk magunkat az ébredező, illetve sok turista számára éppen, hogy nyugovóra térő Bangkok útjain, majd újra szirénázva száguldott apuval és velünk a mentő. A Ramathibodi Kórház a Koh Samuiban tapasztaltak szöges ellentéte volt, gyakorlatilag mintha nem is a Távol-Keleten, hanem a tengerentúl lettünk volna valamelyik Mount Sinai Kórházban. Patyolattisztaság, hipermodern felszereltség, tökéletes szakmaiság és szinte Walt Disney rajzfilmbeillő megjelenésű egészségügyi dolgozók. Ami itt várt ránk, azt el sem hiszem, ha nem velünk történik meg. Aput előkészítették a műtőben a katéterezésre, majd kinyílt a műtő ajtaja és egy felmatricázott úton betereltek minket, hogy az orvos elmagyarázhassa nekünk a tervezett beavatkozást. Ezalatt apu ott feküdt előttünk becsövezve és hatalmas tv-ken belülről kivetítve. Szürreális élmény volt. Nagyjából félóra után újra kinyílt az ajtó, s az orvos immáron a sikeres sztentbeültetést magyarázta és végigmutogatta az új állapotot az eredeti, 96-97%-osra (!) összeszűkült érszakaszokhoz képest. Apukám újraszületett – másodszorra néhány nap alatt!

img_5205_2.JPGHiába mesélem el a történteket, annyi mindenre nincsenek szavak..

A kötelező megfigyelési idő után visszaszirénáztunk a Mission Kórházba, ahol előbb az intenzíven, majd egy privát szobában lábadozott apu. Azt viszonylag hamar megtudtuk, hogy egy ideig egészen biztosan nem repülhet, így az utazásunk további részét töröltük és Bangkokban maradtunk, ragadtunk. Bár a Prince Palace szálloda általunk lakott lakosztálya csillagászati összegért lett volna hosszabbítható a szilveszteri időszakra, a menedzserrel személyesen egyeztetve egész baráti áron sikerült végül hosszabbítanom, sőt a történtekre tekintettel a hosszabbított időszakra a svédasztalos reggelinket a szállodától kaptuk ajándékba.

img_7915_3.JPGSzállodai koszt és kilátás

20191227_162741_2.jpgKórházi koszt...

20191228_162124_3.jpg...és kilátás

Summa summarum Bangkokra bőven volt időnk, már amikor nem apu betegágyánál (vagy épp valahol magunkba roskadva) ültünk - nyilván minél jobban volt, annál inkább küldött el minket. Thaiföld fővárosa a világ egyik leglátogatottabb városa, egy fantasztikusan színes és izgalmas metropolisz annyi látnivalóval, mint égen a csillag. Nagy területe (és a hőség) miatt gyakorlatilag esélytelen gyalogosan bebarangolni - bárki bármit mond, igenis jó és érdemes tuk-tukkal közlekedni, de nem rossz választás az a taxi sem, amelyiknek a sofőrje hajlandó a taxiórát bekapcsolni. Miután metró és magasvasút is van a városban, akár a tömegközlekedés is opció lehet, bár mi e tekintetben csak a szintén megszervezett vízi közlekedést próbáltuk ki. Nem olcsó, de érdemes szervezett városnéző túrákban vagy környékbeli kirándulásokban gondolkodni, ha az ember biztosra akar menni és szomjazza egy idegenvezető szuperinformatív szavait – esetünkben köszi, Bangkok Charlie. Aki a kultúra mellett/helyett az olyan tipikus thai dolgokra vágyik, mint a kulináris élvezetek vagy az ilyen-olyan masszázs, Bangkokban az is jó helyen jár! A december végi – január eleji harmincpár fokos meleg és szikrázó napsütés pedig esetünkben maga volt a hab a tortán! No, de lássunk csak mindent szépen sorban, amit sikerült nekünk látnunk és átélnünk Bangkokban.

Ottlétünk első napjaiban óvatosak voltunk, inkább csak a szálloda és a kórház között, illetve a szálloda környékén járkáltunk. Tuk-tukoztunk, piacoztunk, ettünk-ittunk és ámultunk-bámultunk.

img_5275_3.JPGSok jó kis helyen is elfér, avagy tuk-tukozik a család

img_5267_2.JPGAnya, apa

img_5255_2.JPGGyerekek

img_5228_3.JPGUtcarészlet

img_5225_2.JPGPiac - igen, az ott mind ananász

img_5243_2.JPGElképesztő mennyiségű áru...

scyn6047.JPG...és elképesztő minőség! 100% original copy! :)))

img_6823_2.JPGMi barnulni vágyunk, a távol-keletiek meg fehéredni...

img_6879_3.JPGHelyi pékáru

img_6761_3.JPGEbéd ~200.- forint/főért

img_6831_2.JPGVacsora ínyenceknek :)

Bangkok legfontosabb és leghíresebb látnivalóit Bangkok Charlie-val fedeztük fel, akit a Thaifölddel valaha is kapcsolatba került magyarok nagy része számára nem kell bemutatni (érdemes őt a Facebookon követni, mert amilyen hiteles, olyan érdekes). Az egész napos Bangkok túra során rengeteg szép helyen jártunk és csak úgy szívtuk magunkba a thai történelem és kultúra érdekességeit. A napot a Wat Traimit kolostorban kezdtük, ahol a világ legnagyobb, 5,5 tonnás tömör arany Buddha szobrát néztük volna meg (amiről egyébként véletlenül derült ki, hogy tömör arany, amikor 1955-ben leejtették), azonban a Márvány Templomban éppen szerzetesavatás zajlott, így kiszorultunk. A márvány királyi templom egyébként kívülről is gyönyörű és különleges, hiszen az egyetlen thai buddhista templom ólomüvegekkel és európai stílusjegyekkel. Számtalan Buddha-ábrázolást is láthatunk annak ellenére, hogy Buddha természetesen csak egy van/volt (a történelmi Buddha egy herceg volt, aki 21 évesen kiszökött a palotából és 4 jelenést látott, amikből leesett neki (=megvilágosodott), hogy a király mégsem mindenható, ezért inkább beállt szerzetesnek). Körbesétálva a kolostort meglestük egy kicsit a szerzetesi életet és persze meg is tudtunk sok-sok érdekességet. Thaiföldön bármelyik férfi beállhat szerzetesnek - akár néhány hétre is. A szerzetesi lét alatt 237 szabálynak kell megfelelni, melyek közül a legszigorúbb talán az (azontúl, hogy nőt természetesen nem lehet érinteni), hogy egy nap mindössze kétszer, reggelit és ebédet lehet enni. Reggelente a szerzetesek körbejárnak ételadományt gyűjteni és azt eszik, amit az emberek adnak nekik. A Királyi Palota templomát kivéve minden templomban élnek szerzetesek, s a sáfrányszínű egy vég, köréjük tekert anyagról őket a világon mindenhol könnyen meg lehet ismerni, azt viszont kevesen tudják, hogy a ruha alatt elvileg nincsen semmi...

img_6182_3.JPGMárvány Templom - Wat Traimit

img_6184_3.JPGSzerzetesavatás - belépni tilos

img_6197_2.JPGTurista from Hungary

img_6191_2.JPGBuddha-ábrázolások

img_6216.JPGGutik, avagy a szerzetesek lakhelyei

img_6210_3.JPGSzerzetesek alsógatya nélkül...

Wat Phra Chetuphon Wimon Mangkhalaram Rajwaramahawihan, közismertebb és talán egyszerűbb nevén Wat Pho volt a következő állomásunk, ami Bangkok legnagyobb és legrégibb templomkomplexuma és ahova az itt található hatalmas fekvő Buddha miatt igyekszik elzarándokolni a világ.  A híres, 46 méter hosszú és 15 méter magas, arannyal borított szobornak számtalan érdekessége van, például hogy hamarabb megvolt, mint az 1782-ben alapított Bangkok és az épületet építették utólag köré. A fekvő szobor azt a pillanatot ragadja meg és ábrázolja, amikor Buddha meghal és eléri a Nirvánát. Lélegzetelállító látni, mellette állni, sétálni - nem is lehet ezt igazán szavakkal visszaadni... A program méltó folytatása volt a szerzetesi áldás, amelyben a kilépést követően részesültünk, még akkor is, ha igencsak bőkezűen, akarom mondani bővizűen bánnak arrafelé a turistákkal... Megnéztük a Wat Pho területén található  99 chedit, más néven sztúpát is, melyek tulajdonképpen temetkezési helyek, hiszen a buddhisták hamvasztanak és ezen építményekben őrzik az elhunytak, itt például többek közt a Ráma-dinasztia első 4 uralkodójának a földi hamvait. Bangkok alapítása óta egyébként egyetlen dinasztia, tehát a mai napig a Ráma-dinasztia uralkodik, akik közül nekünk IV. Ráma lehet ismerős a már korábban is emlegetett Anna és a király című filmből - napjainkban egyébiránt X. Ráma uralkodik, de korábban már ezt is megírtam. A templomkomplexum ad otthont Thaiföld legnagyobb Buddha-szobor gyűjteményének is, illetve itt működött Thaiföld első egyeteme és született meg a hagyományos thai masszázs, valamint a világ első masszázsiskolája, ahol a mai napig végezhetőek kurzusok.

img_6235_3.JPGAz olimpiai úszómedence méretű fekvő Buddha (ő viszont nem tömör arany - a belseje tégla)

img_6252_2.JPGFekvő Buddha - részlet

img_6284.JPGA többé-kevésbé teljes Fekvő Buddha - a hatalmas és gyönyörű gyöngyház-berakásos talpa Buddha 108 megtestesülését ábrázoljaimg_6287_2.JPGAdomány-hegyek, bocsánat -fák

img_6291_3.JPGAki annak rendje és módja szerint pénzt dob mind a 108 bronzedénybe, szerintem meg is érdemli, hogy valóban szerencsés legyen

ljit4989.JPGBőséges áldásban részesültünk - ránk fért

img_6414_2.JPGA királyi család hamvai között

img_6341_3.JPGSpontán fotó :)

img_6370_3.JPGBuddha-szobrok, ameddig a szem ellát

img_6387_2.JPGKisebb, nagyobb, fekvő, ülő, álló, egykezes (a családi viharokat lecsendesítő), kétkezes (az óceánt lecsendesítő), mindenféle anyagból - tiszta Gombóc Artúr

img_6377_2.JPGA bot, azaz a gyönyörű főtemplom a hatalmas meditáló bronz Buddha-szoborral

img_6346_3.JPGA világ első masszázsiskolája

img_6349_2.JPGAnatómia - megjelölve a tradicionális thai masszázs közben nyomkodandó pontok

A következő program a közeli, nagy fehér fallal körülvett Királyi Palota meglátogatása volt, amin gyakorlatilag csak végigrohanni volt időnk. Miután I. Ráma 1782-ben megalapította Bangkokban a fővárost, két évvel később megépíttette a Nagy Palotát is a királyi család számára. V. Ráma király óta azonban az uralkodó már nem itt lakik, így a bámulatosan szép épületegyüttes mára már csak ceremóniák helyszíne és persze remekül jövedelmező turistalátványosság. A szigorú beléptetés után gyakorlatilag egy filmbeillő, csodás minivárosszerű helyszínen találtuk magunkat - ha csak egy helyre lenne lehetőséged eljutni Bangkokban, ez legyen az, de velünk ellentétben szánj rá bőven időt! Amit mindenképpen jó tudni, hogy a bebocsátáshoz elengedhetetlen az útlevél és a kifogástalan megjelenés (vállat takaró felső, nőknél a térd, férfiaknál a boka alá logó alsó, de nem elegendő a kendő és nem elfogadott a szaggatott vagy épp a cicanadrág). Az épületeket tulajdonképpen csak kívülről tudtuk megnézni, kivéve a Smaragd Buddha arany templomát (Wat Phra Kaew), ahova bementünk, viszont ott nem lehet fotózni.

img_6426_2.JPG Grand Palace, vagyis a Királyi Palota - megérkeztünk

img_6451_3.JPGBeérkeztünk!

img_6437_2.JPGMeglehetősen sokan kíváncsiak rá

img_e6467_2.JPGÉn is

img_6481_2.JPGŐ is

img_6500_3.JPGMinden részletében izgalmas és gyönyörű - érdemes rá jó sok időt szánni

img_6505_2.JPGNem csak felénk vannak ám olyan fura szokások, mint például a dőlő pisai ferde torony tartása :)

img_6531_2.JPGChakri Maha Prasat, ha pontosan akarod tudni - hát nem gyönyörű???

img_e6542_3.JPGFantasztikusan szép hely!

Az egész napos Bangkok túra a mesés Királyi Palota után egy jó órás csónakázással folytatódott a  Chao Phraya folyón és a Thonburi csatornákon. A jellegzetes hegyesorrú thai csónakokról nem árt tudni, hogy azokat kiszuperált teherautómotor hajtja, ami talán mondanom sem kell, hogy rendkívül büdös, főleg ha a zsilip előtt várva pöfögtetik hosszasan és tömegesen az ehhez nem igazán szokott, messziről jött turistára... Érdekes mindenesetre Bangkokot ebből a szögből látni és felfedezni például a különböző társadalmi rétegek lakóházait (már amennyire a palota vagy épp a putri annak nevezhető) és elénk táruló életképeit, illetve ezt a jellegzetes közlekedési eszközt és vele járó életérzést egyáltalán kipróbálni.

img_6559_2.JPGCsónakkal a Chao Phrayán

img_6694_2.JPGKontrasztok

img_6597_2.JPGRejtett csodák

img_6676_3.JPGÉs naná, hogy egy kikandikáló hatalmas Buddha-szobor

Wat Arun, azaz a Hajnal Temploma volt a csónakázásunk végállomása a Chao Phraya folyó túloldalán. A nagyjából a mi Petőfinkkel egy időben épült, khmer piramisáról könnyen felismerhető templom lett az én személyes kedvencem Bangkokban, mert bár gyönyörű, valahogy mégis olyan könnyen megemészthető volt az egész - talán a töménytelen arany helyetti elegáns porcelán miatt lopta be magát ennyire az én európai szívembe. A templom egyébiránt Arunáról, a hajnal hindu istenéről kapta a nevét, mivel a burmaiakat később sikeresen kiűző Taksin tábornok 1767-ben napfelkeltekor érkezett ide, hogy megalapítsa Thonburit, Sziám új fővárosát Ayutthaya bukása után.

img_6728_2.JPGÚton a Hajnal Templomához

mbsl0429.JPGAz ámulatba ejtő Wat Arun

img_6747_2.JPGA 81 méter magas központi prang

Az igencsak tartalmas Bangkok Charlies napot mi más is zárta volna, mint még egy érdekes wat, azaz buddhista kolostortemplom, szóval templom. A Wat Prayurawongsawat Worawiharn (röviden Wat Prayun), vagyis a Teknősbéka Templom több minden miatt különleges és látogatásra méltó. Gyönyörű sziklakertjében és kis vízesésekkel tarkított kerti tavában szép számmal vannak teknősbékák (ki hitte volna?), amik etetése természetesen igen jó biznisz, de mindenképpen jó móka is, pláne, hogy a teknősbéka ugyebár a bölcsesség, a kitartás és a hosszú élet szimbóluma, ezért igazán megéri táplálni. A templom a szép, nagy, fehér chedijéről könnyen megismerhető, ami azért kivételes és egyedi, mert belül üreges és látogatható. Először egy kis múzeumon kell áthaladni, ami zömmel a templom építésekor feltárt Buddha-ábrázolásokat mutatja be, majd bebocsátást nyerünk a különleges hangulatú sztúpába, ahol többek közt tájékozódhatunk a születésünk által predesztinált legfőbb tulajdonságainkról Buddha tolmácsolásában. A hívők által aranylemezkékkel teleragasztgatott falat látni, teknősbéka módjára a szabadba araszolni vagy épp a pazar kilátásban gyönyörködni nem mindennapi élmény, szóval ezt a helyet is szívből ajánlom.

img_6776_2.JPGA Teknősbéka Templom

img_6781_2.JPGBelépve

img_6783_2.JPGFelérve - itt aztán minden arany, ami fénylik!

img_6784_2.JPGBuddha és tanításai iránti tiszteletből szokás aranylemezkéket felragasztani

img_6789_2_1.JPGBuddha-én

img_6790_2.JPGBuddha-férj

img_6795_2.JPGKilátás, mondhatnám thai táj

img_6803_2.JPGTemplomkert

img_6815_2.JPGMint a mesében...

img_6802_2.JPGÉs a valóság maga: teknős büfé (eledel nekik, nem belőlük!)

img_6806_2.JPGTeknősbéka-etetés - nagyon hosszú életűek és bölcsek leszünk

A szállodánk ablakából jól látható Wat Saket, azaz az Aranyhegy Temploma Bangkokba érkezésünk óta csalogatott minket, így egy nap, egészen pontosan a 2019-es év utolsó napján fogtuk magunkat és ellátogattunk oda. A 78 méter magas arany Chedi, ahova spirális alakban épített 344 lépcsőfokon és megannyit harangozva lehet feljutni, egykor Bangkok legmagasabb pontja volt és a mai napig fontos tájékozódási pont, no meg remek kilátó a városra. A hegy lábánál lévő templomkomplexum Bangkok egyik legrégebbi temploma, az arany Chedi pedig Buddha-relikviák otthona. Rendkívül hangulatos hely, nincs mese, ide is menni kell...

img_7152_3.JPGTömegközlekedés Bangkokban

img_6897_2.JPGAz Aranyhegy Temploma

img_e7129_2.JPGNemcsak Buddha, de az uralkodó, X. Ráma is mindenhol ott van

tqyj0223.JPG2019 búcsúztatása

img_6927_3.JPGHát a boldog 2020 azért hagy némi kivetnivalót maga után...

fkhz6967.JPGKülönlegesen szép, csilingelő, felemelő

qaya7941.JPGA hegy lábánál

img_6966_3.JPG344 lépcsőfok & harmincpár Celsius fok

img_6989_3.JPGVadregényes út

img_6997_3.JPGJól tartott, bájos szobrok

img_7003_3.JPGKongatnivalók

img_7009_2.JPGItt nem lehet csak úgy (f)elmenni

img_e7058.JPGBangkok felett

pemb9056.JPGNehéz elhinnem, hogy ez a csodahely valaha átlagemberek krematóriuma volt

gham8487.JPGNem tudom, hányadik kedvenc hely

img_e7119.JPGTalán nem mondok újat: Buddha

img_e7123.JPGBuddha lábnyoma

img_7112_3.JPGBuddha selfie

img_7131_3.JPGEz Bangkok egyik legrégibb temploma - sziklába vájva

img_7141_3.JPGVisszaút

img_7159_3.JPGÉrkezés a Prince Palace-ba

Bangkokban sok mindent vétek kihagyni és én mindenképpen idesorolnám a vásárlást is, ami Bangkokban túlzás nélkül minden igényt bőségesen kielégít. A számtalan kisbolt, piac és éjszakai piac mellett vannak hatalmas bevásárlóközpontok is és Bangkokban tényleg mindent, de mindent meg lehet kapni. Icipici pénzért lehet például rendkívül gyönyörű és különleges ruhákat venni, de vég nélkül tudnám sorolni, amit kifejezetten érdemes ott beszerezni, és hát a luxusmárkák rajongóinak sem kell egyetlen percet sem szomorkodni. A kedvencünk az azóta is sokat emlegetett MBK plaza volt, ahol "csak" annyit vásároltunk, hogy venni kellett hozzá egy szép nagy bőröndöt, de a 2018-ban nyílt, rendkívül elegáns Icon Siamra is érdemes időt szánni. A Patpong éjszakai piac már egy picit más világ, hiszen a sok replika meg tücsök és bogár mellett a pillangókat se nagyon kell keresni. Egymást érik az ilyen-olyan bárok és show műsorok, no meg az utcán várakozó lányok, bár ez utóbbit persze sosem lehet biztosan tudni... Legyen elég annyi, hogy érdekes volt a férjemmel és a kamasz fiaimmal egy piros lámpás negyedben sétálgatni még akkor is, ha az egyetlen hely, ahova betértünk, a Burger King volt!

img_7192_2.JPGEgyszerűen imádtuk-tuk

img_6155_3.JPGBangkok by night

img_6135_3.JPGÉjszakai piac

img_6142_2.JPGMinden(ki) kapható...

img_6159_2.JPGCsak ide, a gyerekek kedvenc thai éttermébe tértünk be Patpongban :)

Van egy hely Bangkokban, ahova végképp kötelező elmenni, mert maga a nagybetűs legenda: a Khao San Road. Nem egyértelmű a hátizsákos turisták gettójaként elhíresült hely megítélése a trendi 21. században, de mi imádtuk, sőt többször visszatértünk enni, masszíroztatni, nézelődni. Mutatom és mindenki döntse el maga, hogy elviselné-e nagy duzzogva...

img_e7412.JPGMár az odaút is elvarázsol

img_e7492.JPGA nagy kedvenc változatlanul: mangó ragacsos rizzsel

img_e7488.JPGThai palacsinta - mondjuk ezt is imádtuk

img_e7529.JPGŐrületből nincs hiány

qslf8219.JPGDe jó is volt!

tvbq4100.JPGFotó nekünk...

img_7585.JPGFotó neki :))) - nehezen szoktam meg, hogy én is látványosság vagyok

Mint az az imént kiderült, a szilvesztert is Bangkokban töltöttük (az eredeti útiterv szerint egyébként Chiang Maiban lampionoztunk volna). Hála Istennek, ekkor már apu is újra velünk volt, így az óév elbúcsúztatását és az új esztendőbe való átlépést vele együtt, a szállodai szobában ünnepeltük. Bár anyuék hozni szerettek volna meglepetésként egy kölyökpezsgőt, azt időközben elkobozták tőlük, mert a repülőn a feladott poggyászban ugyan nem jelentett gondot, az óceánjárón viszont, ahol minden bőrönd az emberrel van, elvették mondván, hogy nem lehet italt felvinni. Szóval koccintottunk valami thai löttyel és megnéztük az ablakokból Bangkok tűzijátékait, majd miután apu lepihent, azért lementünk a szálloda saját rendezvényére egy kicsit bulizni.

img_e7648.JPGRengeteg tűzijáték volt, csak a végén kaptam észbe, hogy fotóóó

bkk01.jpgSzállodai buli

xbhq5898.JPGBÚÉK!

bbbb.jpgÉs BÚÉK így, egy felhőkarcoló oldaláról kivetítve is!

2020 első napja aztán meglehetősen vicces volt, hisz az aznapi újságon ott virított az aktuális évszám: 2563. Nem a szilveszteri buli sikerült túl jól vagy nyúlt túl hosszúra, csupán az általunk használt Gergely-naptár és az általuk használt buddhista naptár nem egyezik. Az újévet az Erawan szentélyhez mentünk el megünnepelni, ahol az ember elsuttoghatja a vágyait és amikor a könyörgés meghallgatásra talál, a szemet gyönyörködtető thai táncosok énekelnek és tradicionális táncot mutatnak be. A bevásárlóközpontokkal szegélyezett spirituális sziget a város legfontosabb szent helye - egyfolytában hömpölyögnek a hívők és szerintem az űrig felsárgállik a rengeteg odahordott virág.

jubs7352.JPGBoldog újévet, 2563!

img_7755_2.JPGErawan szentély

Egyfolytában érkeznek a hívek és a sárga körömvirágok

img_7764_3.JPG2563 biztos nagyon boldog lesz...

Folyt.köv.

PhD

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.